Proces realizacji zamówień
Na skróty
Sprawdź status swojego zamówienia korzystając z funkcji "Moje winiety". Kliknij w przycisk i sprawdź na jakim etapie jest Twoje zamówienie:
Etapy realizacji zamówienia
Poprawnie złożone zamówienie realizowane jest w 3 etapach:
Etap I - przyjęcie zamówienia w systemie sklepowym oraz oczekiwanie na płatność. -> e-mail nr 1
Etap II - przyjęcie płatności i procesowanie zamówienia. -> e-mail nr 3
Etap III - dostarczenie zamówienia. -> e-mail nr 6
*E-mail nr 4 i 5 wysyłany jest w przypadku obecności w zamówieniu winiety austriackiej (wymóg ASFiNAG).
Realizacja zamówienia, od momentu złożenia zamówienia do otrzymania linku z realizacją winiet, zajmuje zazwyczaj do 15 min. W sezonie wakacyjnym mogą jednak występować sporadyczne opóźnienia w związku z procesowaniem dużej ilości transakcji - maksymalnie do 30 min.
E-maile transakcyjne
Oto lista e-maili, którą może otrzymać użytkownik w trakcie procesu realizacji zamówienia. Sprawdź czy otrzymano e-maile nr 1,3 oraz 6.
| Kolejność / numer e-maila | Nadawca e-maila | Tytuł e-maila | Wyjaśnienie |
|---|---|---|---|
| 1 | Winiety-Online.pl | Ważne! Potwierdzenie przyjęcia zamówienia i oczekiwanie na płatność. | |
| 2 | Autopay | Przekazaliśmy Twoją płatność dla https://winiety-online.pl | Potwierdzenie wysłania płatności do systemu sklepowego, wygenerowane przez operatora płatności. (informacja techniczna) |
| 3 | Shoper | Ważne! Potwierdzenie przyjęcia płatności przez system sklepowy serwisu - oznacza, że płatność została poprawnie dostarczona i zamówienie jest procesowane. | |
| 4* | Autopay | Opłata została pobrana - numer zamówienia: fed63e09-118f-4057... | (opcjonalnie) jeżeli w zamówieniu znajduje się winieta AT, opłata wysyłana jest przez Autopay do ASFiNAG. |
| 5* | Autopay | Zamówienie jest już gotowe | (opcjonalnie) jeżeli w zamówieniu znajduje się winieta AT, winieta dodatkowo wysyłana jest w tym, osobnym mailu - wymóg ASFiNAG. Nie jest to jednak ostatni email z całością zamówienia. |
| 6 | Winiety-Online.pl | Ważne! To jest e-mail, w którym znajduje się Twoje zamówienie. W treści e-maila znajduje się link "TWOJE WINIETY" kliknij w niego, aby otworzyć zamówienie. |
Brak otrzymania e-maila / e-maili
Zanim przystąpisz do rozwiązania swojego problemu, koniecznie sprawdź skrzynkę odbiorczą wraz z floderem SMAP oraz innymi zakładkami w Twojej poczcie - najczęstszym powodem problemów z realizacją zamówienia jest utknięcie komunikacji w folderze SPAM. Oto inne powody:
| Problem | Możliwe powody | Rozwiązanie |
|---|---|---|
| Brak otrzymania jakiejkolwiek wiadomości pomimo złożenia zamówienia (tj. dojście do etapu płatności) |
Powód 1 - Błąd / literówka podczas wprowadzania adresu e-mail w trakcie składania zamówienia, przez co system usiłuje wysłać wiadomość na nieistniejący adres e-mail. Powód 2 - Twoja skrzynka mailowa nie pozwala na otrzymanie e-maili transakcyjnych z naszych serwisów (najczęściej występuje dla skrzynek o2.pl, wp.pl, onet.pl.) |
|
| Brak otrzymania ostatniej wiadomości (z realizacją zamówienia - wiadomość numer 6 z tabeli powyżej) |
Powód 1 - Zamówienie jest nadal procesowane i wiadomość z realizacją jeszcze nie została wysłana, np. w przypadku dużych zamówień lub chwilowych problemów technicznych u dostawców winiet. Powód 2 - Zamówienie nie zostało poprawnie opłacone i nie jest realizowane. Powód 3 - Zamówienie zostało wysłane jednak nie kliknięto w link "TWOJE WINIETY" znajdujący się w treści e-maila nr 6 (winiety gotowe do pobrania), przez co nie została wyświetlona strona z zamówieniem. |
|
Niekompletne zamówienie
Otrzymanie niekompletnego zamówienia, tj. takiego, w którym otrzymano mniejszą liczbę winiet niż zamówiono, jest zdarzeniem, które z technicznego punktu widzenia nie powinno się wydarzyć. Zamówienia wysyłane są dopiero w momencie pełnej realizacji. Przeczytaj najczęstsze powody zgłoszenia niekompletności zamówienia:
- Otrzymano wyłącznie winiety do Austrii, brakuje pozostałych - Jeżeli zamówiono więcej rodzajów winiet w ramach jednego zamówienia (w tym winiety do Austrii) realizacja odbywa się dwutorowo:
- Winiety do Austrii realizowane i wysyłane są w pierwszej kolejności osobnym e-mailem nr 5 (patrz: tabela z e-mailami transakcyjnymi) - jest to wymóg ASFiNAG. Winiety austriackie znajdują się w załącznikach do tego maila.
- Pozostałe winiety znajdują się na stronie realizacji zamówienia, która wysyłana jest w mailu nr 6 (patrz: tabela z emailami transakcyjnymi). Jest to e-mail bez załączników gdyż w treści tego e-maila znajduje się link "TWOJE WINIETY", który należy kliknąć, aby wyświetlić wszystkie zamówione opłaty wraz z dokumentami do pobrania. Email numer 6 o tytule "Status zamówienia (1234567) - winiety gotowe do pobrania" jest ostatnim mailem, zawierającym wszystkie zakupione winiety wraz z wcześniej wysłanymi winietami austriackimi. Sprawdź skrzynkę mailową oraz folder SPAM w poszukiwaniu opisanego maila. Jeżeli do 30 min od złożenia zamówienia nie otrzymano tego maila, napisz do nas link do formularza.
- Na stronie realizacji zamówienia nie ma przycisku do pobrania winiety - Brak przycisku do pobrania winiety na stronie realizacji zamówienia oznacza, że winieta może być jeszcze realizowana. Dzieje się tak w przypadku awarii zewnętrznego systemu poboru opłat danego kraju. W takiej sytuacji dział realizacji winiet podejmuje decyzje o realizacji tych opłat, które można zrealizować, a opóźnioną winietę realizuje po ustaniu awarii i uzupełnia na stronie realizacji zamówienia. Dodatkowo taka winieta wysyłana jest osobnym e-mailem, aby klient otrzymał informację o pomyślnej realizacji. Jeżeli napotkano opisany problem poczekaj dodatkowe 15 min i odśwież stronę. Jeżeli problem nie ustępuje napisz do nas link do formularza.