Proces realizacji zamówień

  Na skróty

Sprawdź status swojego zamówienia korzystając z funkcji "Moje winiety". Kliknij w przycisk i sprawdź na jakim etapie jest Twoje zamówienie:

Moje winiety

  Etapy realizacji zamówienia

Poprawnie złożone zamówienie realizowane jest w 3 etapach:

Etap I - przyjęcie zamówienia w systemie sklepowym oraz oczekiwanie na płatność. -> e-mail nr 1
Etap II - przyjęcie płatności i procesowanie zamówienia. -> e-mail nr 3
Etap III - dostarczenie zamówienia. -> e-mail nr 6

*E-mail nr 4 i 5 wysyłany jest w przypadku obecności w zamówieniu winiety austriackiej (wymóg ASFiNAG).

Realizacja zamówienia, od momentu złożenia zamówienia do otrzymania linku z realizacją winiet, zajmuje zazwyczaj do 15 min. W sezonie wakacyjnym mogą jednak występować sporadyczne opóźnienia w związku z procesowaniem dużej ilości transakcji - maksymalnie do 30 min.

  E-maile transakcyjne

Oto lista e-maili, którą może otrzymać użytkownik w trakcie procesu realizacji zamówienia. Sprawdź czy otrzymano e-maile nr 1,3 oraz 6.

E-maile transakcyjne serwisu winiety-online.pl
Kolejność / numer e-maila Nadawca e-maila Tytuł e-maila Wyjaśnienie
1 Winiety-Online.pl Koszyk sklepowy  Potwierdzenie zamówienia nr: 1044611 Ważne! Potwierdzenie przyjęcia zamówienia i oczekiwanie na płatność.
2 Autopay Przekazaliśmy Twoją płatność dla https://winiety-online.pl Potwierdzenie wysłania płatności do systemu sklepowego, wygenerowane przez operatora płatności. (informacja techniczna)
3 Shoper Płatność za zamówienie  Potwierdzenie płatności Ważne! Potwierdzenie przyjęcia płatności przez system sklepowy serwisu - oznacza, że płatność została poprawnie dostarczona i zamówienie jest procesowane.
4* Autopay Opłata została pobrana - numer zamówienia: fed63e09-118f-4057... (opcjonalnie) jeżeli w zamówieniu znajduje się winieta AT, opłata wysyłana jest przez Autopay do ASFiNAG.
5* Autopay Zamówienie jest już gotowe (opcjonalnie) jeżeli w zamówieniu znajduje się winieta AT, winieta dodatkowo wysyłana jest w tym, osobnym mailu - wymóg ASFiNAG. Nie jest to jednak ostatni email z całością zamówienia.
6 Winiety-Online.pl Realizacja  Status zamówienia (1044611) - winiety gotowe do pobrania  Ważne! To jest e-mail, w którym znajduje się Twoje zamówienie. W treści e-maila znajduje się link "TWOJE WINIETY" kliknij w niego, aby otworzyć zamówienie.

  Brak otrzymania e-maila / e-maili

Zanim przystąpisz do rozwiązania swojego problemu, koniecznie sprawdź skrzynkę odbiorczą wraz z floderem SMAP oraz innymi zakładkami w Twojej poczcie - najczęstszym powodem problemów z realizacją zamówienia jest utknięcie komunikacji w folderze SPAM. Oto inne powody:

E-maile transakcyjne serwisu winiety-online.pl
Problem Możliwe powody Rozwiązanie
Brak otrzymania jakiejkolwiek wiadomości pomimo złożenia zamówienia (tj. dojście do etapu płatności)

Powód 1 - Błąd / literówka podczas wprowadzania adresu e-mail w trakcie składania zamówienia, przez co system usiłuje wysłać wiadomość na nieistniejący adres e-mail.

Powód 2 - Twoja skrzynka mailowa nie pozwala na otrzymanie e-maili transakcyjnych z naszych serwisów (najczęściej występuje dla skrzynek o2.pl, wp.pl, onet.pl.)

  1. Jeżeli opłacono SMS, poczekaj do 30 min. na jego otrzymanie. W treści SMSa otrzymasz link, który jest zapasowym sposobem na dostarczenie zamówienia.

  2. Jeżeli nie opłacono SMS, skontaktuj się z obsługą klienta wypełniając formularz (na dole strony) podając dane weryfikacyjne inne niż adres e-mail, np. numer rejestracyjny pojazdu lub/i numer telefonu - link do formularza
Brak otrzymania ostatniej wiadomości (z realizacją zamówienia - wiadomość numer 6 z tabeli powyżej)

Powód 1 - Zamówienie jest nadal procesowane i wiadomość z realizacją jeszcze nie została wysłana, np. w przypadku dużych zamówień lub chwilowych problemów technicznych u dostawców winiet.

Powód 2 - Zamówienie nie zostało poprawnie opłacone i nie jest realizowane.

Powód 3 - Zamówienie zostało wysłane jednak nie kliknięto w link "TWOJE WINIETY" znajdujący się w treści e-maila nr 6 (winiety gotowe do pobrania), przez co nie została wyświetlona strona z zamówieniem.

  1. Sprawdź czy płatność za zamówienie została pobrana z Twojego konta. Jeżeli nie, złóż zamówienie kolejny raz. Nieopłacone zamówienie zostanie automatycznie anulowane.

  2. Jeżeli płatność zeszła z Twojego konta, a Ty czekasz już powyżej 30 min, skontaktuj się z nami korzystając z formularza podając w treści numer zamówienia - link do formularza

  Niekompletne zamówienie

Otrzymanie niekompletnego zamówienia, tj. takiego, w którym otrzymano mniejszą liczbę winiet niż zamówiono, jest zdarzeniem, które z technicznego punktu widzenia nie powinno się wydarzyć. Zamówienia wysyłane są dopiero w momencie pełnej realizacji. Przeczytaj najczęstsze powody zgłoszenia niekompletności zamówienia:

  1. Otrzymano wyłącznie winiety do Austrii, brakuje pozostałych - Jeżeli zamówiono więcej rodzajów winiet w ramach jednego zamówienia (w tym winiety do Austrii) realizacja odbywa się dwutorowo:
    1. Winiety do Austrii realizowane i wysyłane są w pierwszej kolejności osobnym e-mailem nr 5 (patrz: tabela z e-mailami transakcyjnymi) - jest to wymóg ASFiNAG. Winiety austriackie znajdują się w załącznikach do tego maila.
    2. Pozostałe winiety znajdują się na stronie realizacji zamówienia, która wysyłana jest w mailu nr 6 (patrz: tabela z emailami transakcyjnymi). Jest to e-mail bez załączników gdyż w treści tego e-maila znajduje się link "TWOJE WINIETY", który należy kliknąć, aby wyświetlić wszystkie zamówione opłaty wraz z dokumentami do pobrania. Email numer 6 o tytule "Status zamówienia (1234567) - winiety gotowe do pobrania" jest ostatnim mailem, zawierającym wszystkie zakupione winiety wraz z wcześniej wysłanymi winietami austriackimi. Sprawdź skrzynkę mailową oraz folder SPAM w poszukiwaniu opisanego maila. Jeżeli do 30 min od złożenia zamówienia nie otrzymano tego maila, napisz do nas link do formularza.
  2. Na stronie realizacji zamówienia nie ma przycisku do pobrania winiety - Brak przycisku do pobrania winiety na stronie realizacji zamówienia oznacza, że winieta może być jeszcze realizowana. Dzieje się tak w przypadku awarii zewnętrznego systemu poboru opłat danego kraju. W takiej sytuacji dział realizacji winiet podejmuje decyzje o realizacji tych opłat, które można zrealizować, a opóźnioną winietę realizuje po ustaniu awarii i uzupełnia na stronie realizacji zamówienia. Dodatkowo taka winieta wysyłana jest osobnym e-mailem, aby klient otrzymał informację o pomyślnej realizacji. Jeżeli napotkano opisany problem poczekaj dodatkowe 15 min i odśwież stronę. Jeżeli problem nie ustępuje napisz do nas link do formularza.
Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper Premium