§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady składania zamówień i świadczenia usług w serwisie internetowym Winiety Online dostępnym poprzez stronę Internetową https://winiety-online.pl/. Wszystkie, przedstawione poniżej zapisy, stanowią całość porozumienia między Klientem a Usługodawcą i zastępują wszelkie, wcześniejsze lub obecnie istniejące, ustne lub pisemne, komunikaty, oferty i oświadczenia w odniesieniu do Usługi. Jeżeli jakikolwiek z poniższych zapisów zostanie uznany za nieskuteczny, nieważny, niewykonalny lub niezgodny z prawem, pozostałe postanowienia pozostaną̨ w pełni obowiązujące i skuteczne.
- Usługodawcą jest Mamalu Sp. z o.o., z siedzibą w Katowicach (40-096), ul. 3 Maja, nr 22, lok. 2C, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice - Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000951911, NIP 6343006554, REGON 521191198, wysokość kapitału zakładowego 5000 zł, e-mail: sklep@winiety-online.pl, numer telefonu: +48881265093.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonuje lub zamierza dokonać zawarcia umowy dotyczącej Usług za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie. Klientem jest zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca.
- Konsument - w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - to Klient, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Klient mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.
- Konto Klienta - indywidualne konto Klienta w Serwisie, zawierające indywidualne dane Klienta oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych poprzez Serwis oraz zawieranie umów dotyczących Winiet. Usługa Konta Klienta jest niezbywalna.
- Usługa – pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Klientów w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu oraz zakupu w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę, oznaczonych indywidualnie winiet, w krajach objętych Usługą.
- Usługi Dodatkowe - zakres usług dodatkowych świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę lub jego Partnerów na rzecz Usługodawcy lub jego Klientów, w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie i/lub na stronie www Usługodawcy lub jego Partnera.
- Winieta - dowód opłaty uprawniający do poruszania się po wybranych drogach w wybranych krajach Unii Europejskiej.
- System doboru winiet - zautomatyzowany system, który umożliwia Klientom szybki i wygodny zakup Winiet poprzez wprowadzenie określonych kryteriów w wyszukiwarkę. System działa na zasadzie algorytmu, który przetwarza wprowadzone przez Klienta dane i automatycznie dobiera odpowiednie winiety, spełniające podane kryteria.
- Flotomat - narzędzie do zarządzania Winietami dla Firm.
- Live Chat - usługa dostępna na stronie internetowej Usługodawcy, umożliwiająca Klientom prowadzenie komunikacji w czasie rzeczywistym z przedstawicielem Usługodawcy lub automatycznym systemem odpowiedzi (chatbotem). Wszelkie wiadomości przesyłane za pośrednictwem live chatu są archiwizowane w celach bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi. Korzystanie z live chatu może wymagać podania danych osobowych, które będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności.
- Kraje objęte Usługą - Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Republika Austrii, Rumunia, Szwajcaria.
- Usługodawca - podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu.
- Partner Usługodawcy - podmiot zewnętrzny, współpracujący z Usługodawcą w celu dostarczenia dodatkowych usług, produktów, korzyści Klientom Usługodawcy.
- Partner Afiliacyjny - to osoba fizyczna lub prawna, która współpracuje z Usługodawcą w celu promowania jego usług za pomocą różnorodnych kanałów marketingowych, takich jak strony internetowe, blogi, media społecznościowe czy newslettery, celem kierowania ruchu do strony Usługodawcy.
- Serwis – serwis Internetowy utrzymywany przez Usługodawcę w domenie https://winiety-online.pl/.
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Szczegółowe informacje o Winietach i Usługach znajdują się na stronie Internetowej https://winiety-online.pl/, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.
- Klient może kontaktować się z Usługodawcą drogą pocztową oraz drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy: sklep@winiety-online.pl, MAMALU sp. z o.o., ul. 3 Maja 22/2C, 40-096 Katowice.
- Zamówienia w serwisie można składać przez całą dobę, usługa jest realizowana w godzinach o 7:00 do 23:30.
- Kraje Objęte Usługą zastrzegają, iż kopiowanie, udostępnianie lub odsprzedaż Winiety osobom trzecim jest zabroniona. Nie jest możliwe dokonanie cesji umowy dot. Winiet.
- Korzystając z serwisu www.winiety-online.pl Klient zawiera z Usługodawcą odpłatną umowę wykupu w imieniu i na rzecz Klienta Winiety za pomocą Serwisu, na mocy której Klient zleca Usługodawcy zakup indywidualnie oznaczonej w formularzu zamówienia Winiety w jego imieniu i na jego rzecz. Skorzystanie z Usługi oznacza udzielenie przez Klienta Usługodawcy pełnomocnictwa szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy nabycia oznaczonej indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą realizacji zamówienia. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z regulacjami dot. Winiet obowiązującymi w danym państwie, którego Winieta dotyczy i jest wyłącznie odpowiedzialny za spełnianie wymogów związanych z korzystaniem z Winiety oraz za przestrzeganie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca dokonuje zakupu Winiety o parametrach wskazanych przez Klienta. Usługodawca nie dokonuje weryfikacji poprawności przekazanych przez Klienta parametrów i nie ponosi odpowiedzialności za błędy parametrów wskazanych przez Klienta.
§ 2
Warunki korzystania z usług elektronicznych | Funkcjonalności Serwisu
- Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Klientem a Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi cyfrowe i towary cyfrowe. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu oraz wykup, w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę, oznaczonych indywidualnie winiet w krajach objętych Usługą. Poprzez Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
- Dostęp do materiałów opublikowanych w Serwisie, w tym w szczególności do ofert dot. Winiet,
- System doboru Winiet;
- Flotomat;
- Umożliwienie płatności,
- Historia pobranych Winiet,
- Narzędzie do komunikacji z Usługodawcą,
- Konta Klientów,
- Live chat.
- Usługodawca pobiera opłaty za świadczenie Usług na rzecz Klientów.
- By móc korzystać z Serwisu, w tym założyć Konto Klienta, oraz złożyć zamówienie poprzez Serwis Klient musi spełnić następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu,
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki Internetowej (w najnowszych wersjach),
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768, a w przypadku urządzeń mobilnych - 360 x 768
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:
- funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
- kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,
- interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.
- Klienci mogą zarejestrować indywidualne Konta Klienta w Serwisie. Konta indywidualne umożliwiają Klientom korzystanie z usług świadczonych przez Serwis, w tym zakup Winiet. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta jest nieodpłatne. Rejestracji w Serwisie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego (w którym należy podać następujące dane: adres e-mail, imię, nazwisko, hasło do konta, adres zamieszkania (miasto, kod pocztowy, kraj), a w przypadku Przedsiębiorcy dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarcze, w tym adres siedziby (miasto, kod pocztowy, kraj), numer identyfikacji podatkowej. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Serwisie, w tym potwierdzenia rejestracji Konta Klienta poprzez kliknięcie w link przesłany w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta, a w przypadku Przedsiębiorcy dodatkowo z momentem pozytywnej weryfikacji przekazanych danych, dokonanej przez Usługodawcę. Umowa o świadczenie Usługi Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieokreślony i jest niezbywalna. Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych oraz zakładanie Konta Klienta za pomocą automatu.
- W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta, Klient może od ww. umów odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Klienci mogą korzystać z udostępnionego na stronie Usługodawcy narzędzia Live Chat.
- Korzystanie z narzędzia jest nieodpłatne.
- Wsparcie z wykorzystaniem Czatbota dostępne jest całodobowo.
- Konsultanci online dostępni są w godzinach 7:00 - 23:00.
- W celu prawidłowej realizacji zapytania za pomocą narzędzia, Klient zobowiązany jest do wybrania poprawnej opcji dotyczącej rozmowy i postępowania według wytycznych wyświetlanych w narzędziu.
- Naruszenie zasad korzystania z usługi może skutkować zamknięciem czatu i zakończeniem rozmowy, co nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Klienta roszczeń z tytułu nienależytego wykonania usługi Livechat przez Usługodawcę.
§ 3
Zobowiązania Stron
- Wszelkie działania podejmowane przez Klientów powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
- Każdy Klient zobowiązuje się do:
- używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,
- przestrzegania zasad prawa i dobrych obyczajów,
- poszanowania praw i dóbr osobistych innych Klientów, Usługodawcy i Partnerów z nim współpracujących,
- niedziałania na szkodę innych Klientów, Usługodawcy i jego Partnerów, Serwisu i osób trzecich.
- Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- działania podejmowane przez Klientów,
- niespełnienie specyficznych wymagań Klienta, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu lub umowy dotyczącej zakupu Winiety.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działań osób trzecich, które uzyskały dostęp do Serwisu przy użyciu prawidłowych danych logowania Klienta (loginu i hasła) pozyskanych w sposób niedozwolony lub nieuprawniony.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Klienta osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania Serwisu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Klient, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Serwisu.
- W przypadku zawiadomienia o dostępie do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
- Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Klienta w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Serwisu.
- Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu bez konieczności otrzymania zgody i powiadamiania o tym Klienta Serwisu. Chwilowe zakłócenie działania Serwisu w związku z wprowadzanymi zmianami nie stanowią naruszenia niniejszego Regulaminu ani podstawy do składania roszczeń reklamacyjnych przez Klienta Serwisu.
- Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.
- Konto Klienta, który nagminnie zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę.
§ 4
Zawieranie umów dot. zakupu Winiet w Serwisie
- Umowa zlecenia dotycząca zakupu w imieniu i na rzecz Klienta Winiety zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
- Usługodawca zakupuje indywidualnie oznaczone Winiety w imieniu i na rzecz Klienta, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Formularzu Zamówienia, za wynagrodzeniem.
- Składając zamówienie Klient udziela Usługodawcy pełnomocnictwa szczególnego do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy nabycia oznaczonej indywidualnie winiety na warunkach wskazanych w Formularzu Zamówienia. Pełnomocnictwo wygasa z chwilą realizacji zamówienia.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy lub brak funkcjonowania systemu danego kraju do sprzedaży winiet. W takim przypadku niezwłocznie poinformuje Klienta o niezawinionej przez niego niemożliwości nabycia winiet.
- Cena wykupienia winiety w sklepie winiety-online.pl jest ceną brutto i zawiera:
- dla Winiet wykupionych dla kraju Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria - wszystkie opłaty, takie jak oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności internetowej, prowizję za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta, podatek VAT od usługi wykupienia winiety w imieniu Klienta, ewentualnie koszt dostarczenia winiety do Klienta wedle ust. 7 i 8. Klient zobowiązany jest do pokrycie wszystkich opisanych składowych ceny zrealizowania Usługi;
- dla Winiet i biletów odcinkowych dla kraju Republika Austrii - oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności internetowej, ewentualnie koszt dostarczenia winiety do Klienta wedle ust. 7 i 8. Klient zobowiązany jest do pokrycie wszystkich opisanych składowych ceny zrealizowania Usługi.
- Usługodawca pobiera wynagrodzenie za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz Klienta realizowaną dla krajów: Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria, która stanowi różnicę między stałą ceną w PLN podaną w Serwisie na etapie podsumowania zamówienia, a oficjalną ceną winiety w walucie kraju, gdzie jest ona wymagana.
- Do całkowitego kosztu wykupienia winiety może być doliczona opłata za wysyłkę winiet kurierem, jeżeli zakupiona winieta ma postać fizycznej naklejki. Koszt wysyłki kurierem widoczny jest w podsumowaniu koszyka, przed dokonaniem płatności.
- Do całkowitego kosztu wykupienia winiety może być doliczona opłata za wysyłkę zamówienia SMSem na numer telefonu podany przez klienta. Opłatę za SMS klient może aktywować lub dezaktywować w koszyku. Koszt wiadomości sms widoczny jest w podsumowaniu koszyka, przed dokonaniem płatności.
- Na treść umowy składają się łącznie: treść Regulaminu oraz treść oferty dotyczącej zakupu Winiety.
- Zamówienia mogą być składane za pomocą strony Internetowej Serwisu z wykorzystaniem procedury udostępnionej w Serwisie i/lub przy wykorzystaniu aktywnego Konta Klienta. Usługodawca nie umożliwia składania zamówień w drodze telefonicznej, e-mailowej lub stacjonarnej.
- Tryb zawierania umowy dotyczącej zakupu Winiety jest następujący:
- Manualny zakupu Winiety:
- Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesującą go Winietę w Serwisie. Poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku, dokonuje wyboru rodzaju winiety oraz okresu obowiązywania.
- Klient przechodzi do następnej karty poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu (Podsumowanie Zamówienia). Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech wybranej Winiety, wskazanie ceny Winiety w Systemie, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Zapłać” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
- Kliknięcie przycisku “Zapłać” jest równoznaczne z oświadczeniem woli Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty oraz o akceptacji postanowień niniejszego regulaminu,
- Do zawarcia umowy dochodzi z momentem zapłaty przez Klienta wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Usługodawca, wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych usług, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia, informację o udzielonej zgodzie na spełnienie świadczenia przed upływem okresu na odstąpienie od umowy. Szczegółowe informacje na temat czasu wysyłki oraz zasad realizacji zamówień znajdują się w zakładce https://winiety-online.pl/czas-i-koszty-dostawy. Klikając “Zapłać” Klient potwierdza, że zapoznał się ze szczegółami dotyczącymi procesu realizacji zamówienia i je akceptuje.
- Zakup Winiety przez System doboru winiet:
- Aby rozpocząć proces zakupu Winiety za pomocą Systemu doboru winiet, Klient musi wprowadzić odpowiednie parametry, które umożliwiają prawidłowy dobór Winiety. Wymagane dane obejmują:
- kraj wyjazdu,
- kraj docelowy,
- zakres dat, w których zakupiona Winieta ma obowiązywać;
- Po wprowadzeniu tych informacji i kliknięciu przycisku „Szukaj winiet”, Klient zostanie przekierowany na stronę, gdzie wyświetlone zostaną szczegóły dotyczące:
- krajów, przez które trasa ma przebiegać,
- typu pojazdu, którego zakup dotyczy;
- liczby miejsc, na które pojazd jest zarejestrowany;
- dodatkowe informacje wymagane w szczególnych przypadkach obejmują:
- dla Winiet w Slowenii: wysokości maski nad przednią osią;
- dla Winiet w Rumunii - numer VIN pojazdu oraz informacja czy pojazd przystosowany do przewożenia towarów.
- Podanie powyższych danych przez Klienta jest obowiązkowe (jeżeli dotyczy) i musi być zgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, dla którego dokonywany jest zakup. W przypadku podania niezgodnych danych, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne nieprawidłowości oraz błędy w doborze Winiet, oraz możliwość skorzystania z winiety.
- Po podaniu wymaganych danych wymienionych w pkt 2 ppk ii powyżej i naciśnięciu przez Klienta przycisku “Dalej” system przetworzy żądanie i wyświetli Winiety, które są niezbędne do zakupu, dla wprowadzonych przez Klienta parametrów;
- Przejście do następnej karty następuje po kliknięciu przez Klienta przycisku „Dalej”, który prowadzi go do strony, na której wymagane jest podanie numeru rejestracyjny pojazdu, dla którego Klient dokonuje zakupu, a następnie kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”;
- Aby zakupić dodatkowe winiety w ramach jednego zamówienia ale na inny pojazd, trasę lub okres, Klient powinien kliknąć przycisk „Dodaj kolejne winiety” i powtórzyć kroki opisane w punkcie 1, podpunkty ii - iv, tyle razy, ile potrzebuje różnych kategorii winiet;
- W przypadku, gdy nie jest wymagane dodanie kolejnych Winiet, aby dokończyć realizację zamówienia wymagane jest kliknięcie przez Klienta przycisku “Przejdź do koszyka”;
- Po kliknięciu przycisku “Przejdź do koszyka” Klient, w celu ostatecznego zrealizowania zamówienia, zobowiązany jest potwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia;
- Kliknięcie przycisku “Zamawiam” jest równoznaczne z oświadczeniem woli Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty oraz o akceptacji postanowień niniejszego regulaminu;
- Do zawarcia umowy dochodzi z momentem zapłaty przez Klienta wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy;
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Usługodawca, wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych usług, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia, informację o udzielonej zgodzie na spełnienie świadczenia przed upływem okresu na odstąpienie od umowy.Szczegółowe informacje na temat czasu wysyłki oraz zasad realizacji zamówień znajdują się w zakładce https://winiety-online.pl/czas-i-koszty-dostawy. Klikając “Zapłać” Klient potwierdza, że zapoznał się ze szczegółami dotyczącymi procesu realizacji zamówienia i je akceptuje.
- Aby rozpocząć proces zakupu Winiety za pomocą Systemu doboru winiet, Klient musi wprowadzić odpowiednie parametry, które umożliwiają prawidłowy dobór Winiety. Wymagane dane obejmują:
- Manualny zakupu Winiety:
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu,
- utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Serwisu,
- przesłanie wiadomości, o której mowa w ust. 11 powyżej.
- Treść cyfrową (tj. Winietę) uważa się za dostarczoną w chwili, gdy:
- treść cyfrowa (lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej) zostały udostępnione Klientowi lub urządzeniu, które Klient wybrał w tym celu, lub
- Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
§ 5
Proces wykupu winiet na rzecz klienta
- Winiety wykupowane są w imieniu i na rzecz klienta w oficjalnych serwisach do zakupu winiet udostępnionych przez administrację krajową państw, w których winiety obowiązują.
- Każdy kraj posiada własny system oraz regulacje dotyczące procesu wykupu winiet, do których Usługodawca dostosowuje się tak, aby zapewnić maksymalny komfort oraz zgodność z prawem procesu wykupu winiet.
- Proces wykupu winiety dla poszczególnych krajów:
- Czechy
- Zlecenie wykupu winiet czeskich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, czeskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy, dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do czeskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia w serwisie, Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Słowenia
- Zlecenie wykupu winiet słoweńskich (ważnych 7 dni, 1 miesiąc lub 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słoweńskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy, dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do słoweńskiego serwisu wykupu winiet wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Słowacja
- Zlecenie wykupu winiet słowackich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, słowackim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do słowackiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Rumunia
- Zlecenie wykupu winiet rumuńskich (ważnych 1 dzień, 10 dni, 30 dni, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, rumuńskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, numer VIN oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do rumuńskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Bułgaria
- Zlecenie wykupu winiet bułgarskich (ważnych 7 dni, 1 miesiąc, 3 miesiące, 365 dni) realizowane jest w oficjalnym, bułgarskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do bułgarskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Austria
- Zlecenie wykupu winiet austriackich (ważnych 1 dzień, 10 dni) oraz biletu odcinkowego A13 Brenner, realizowane jest w oficjalnym, austriackim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do austriackiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Szwajcaria
- Zlecenie wykupu winiet szwajcarskich (ważnych na dany rok) realizowane jest w oficjalnym, szwajcarskim serwisie do wykupu winiet.
- Po opłaceniu zamówienia na stronie Usługodawcy dane Klienta niezbędne do realizacji zamówienia (numer rejestracyjny pojazdu, kraj rejestracji pojazdu, kategoria pojazdu, oraz data początku obowiązywania winiety) przekazywane są do szwajcarskiego serwisu wraz z płatnością za wskazaną winietę.
- Po realizacji zamówienia Usługodawca pobiera oficjalne potwierdzenie i przekazuje Klientowi własnymi kanałami komunikacji, tj. poprzez e-mail lub e-mail i SMS, w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu dostawy.
- Czechy
§ 6
Polityka cenowa Serwisu
- Serwis świadczy usługę wykupu winiet w imieniu i na rzecz Klienta, pobierając za swoją usługę wynagrodzenie.
- Wynagrodzenie pobierane jest w przypadku świadczenia usługi dla kraju Republika Czeska, Republika Słowacka, Republika Słowenii, Republika Bułgarii, Rumunia, Szwajcaria.
- Wynagrodzenie ma charakter prowizyjny i jest doliczane do oficjalnej ceny winiety.
- Wysokość prowizji jest obliczana na podstawie różnicy pomiędzy stałą ceną zaprezentowaną w Serwisie w PLN, a oficjalną ceną winiety, ustaloną przez administracje krajów, w których winiety obowiązują, wyrażoną w walucie danego kraju, a która jest publikowana na stronie Serwisu w zakładce Oficjalne Ceny Winiet.
- Prowizja stanowiąca wynagrodzenie Serwisu ma charakter zmienny i zależy od aktualnych kursów walut.
- Oficjalna cena winiety oraz wynagrodzenie Serwisu zawierają się w cenie prezentowanej w Serwisie.
- Oficjalne ceny winiet bezpośrednio w systemach poboru opłat w roku 2025 prezentowane są:
- dla Czech - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd do 3,5t na 1 dzień - 210 CZK
- pojazd do 3,5t na 10 dni - 290 CZK
- pojazd do 3,5t na 30 dni - 460 CZK
- pojazd do 3,5t na 365 dni - 2 440 CZK - dla Słowacji - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- kat. M1 na 1 dzień - 8,10 EUR
- kat. M1 na 10 dni - 10,80 EUR
- kat. M1 na 30 dni - 17,10 EUR
- kat. M1 na 365 dni - 90,00 EUR
- kat. O1/O2 na 1 dzień - 8,10 EUR
- kat. O1/O2 na 10 dni - 10,80 EUR
- kat. O1/O2 na 30 dni - 17,10 EUR
- kat. O1/O2 na 365 dni - 90,00 EUR - dla Rumunii - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd osobowy na 1 dzień - 2,50 EUR
- pojazd osobowy na 10 dni - 3,30 EUR
- pojazd osobowy na 30 dni - 5,30 EUR
- pojazd osobowy na 12 miesięcy - 28,00 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 1 dzień - 8,60 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 10 dni - 11,50 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 30 dni - 18,20 EUR
- pojazd dostawczy do 3,5t na 12 miesięcy - 96,00 EUR - dla Bułgarii - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd <= 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 1 miesiąc - 27,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 3 miesiące - 48,00 BGN
- pojazd <= 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 7 dni - 13,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t 1 miesiąc - 27,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 3 miesiace - 48,00 BGN
- przyczepa (łączna masa całkowita pojazdu i przyczepy) > 3,5t na 365 dni - 87,00 BGN - dla Słowenii - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- kat. 1 na 7 dni - 8,00 EUR
- kat. 1 na 6 miesięcy - 32,00 EUR
- kat. 1 na 365 dni - 58,70 EUR
- kat. 2A na 7 dni - 16,00 EUR
- kat. 2A na 1 miesiąc - 32,00 EUR
- kat. 2A na 1 rok - 117,50 EUR
- kat. 2B na 7 dni - 32,00 EUR
- kat. 2B na 1 miesiąc - 64,10 EUR
- kat. 2B na 1 rok - 235,00 EUR - dla Szwajcarii - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd do 3,5t na 1 rok (ważna od momentu zakupu do dnia 31.01.2026) - 40 CHF.
- dla Czech - na stronie Serwisu, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- Ceny winiet i płatnych odcinków drogowych dla Austrii prezentowane są w niniejszym Regulaminie oraz, w zakładce Oficjalne Ceny Winiet i wynoszą:
- pojazd osobowy na 1 dzień - 44,00 PLN
- pojazd osobowy na 10 dni - 58,50 PLN
- motocykl na 1 dzień - 17,50 PLN
- motocykl na 10 dni - 23,50 PLN
Odcinki drogowe dodatkowo płatne (realizowane przez usługodawcę) – konieczność zakupu dodatkowego biletu:
- A13 - Brenner (jeden przejazd) - 57,00 PLN;
Odcinki drogowe dodatkowo płatne (nie realizowane przez usługodawcę) – konieczność zakupu dodatkowego biletu u innego usługodawcy lub w punktach poboru opłat zlokalizowanych przed odcinkiem dodatkowo płatnym:
- A10 - Tauern;
- S16 - Alberg;
- A11 - Karawanken;
- A9 - Bosruck;
- A9 - Gleinalm
§ 7
Warunki i oferty promocyjne
- Usługodawca oraz jego Partnerzy mogą udostępniać i oferować Klientom Serwisu promocje i zniżki na usługi podstawowe oraz usługi dodatkowe oferowane przez Serwis i jego Partnerów, wówczas gdy wyrazili oni zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.
- Warunki promocji i zniżek oferowanych przez Usługodawcę określone zostały w §8 niniejszego Regulaminu.
- Warunki promocji i zniżek oferowanych przez Partnerów są dostępne na ich stronach internetowych lub przy zakupie dodatkowych usług realizowanych przez Serwis we współpracy z Partnerami.
- Czas trwania promocji lub zniżki jest ograniczony w czasie i podany w Regulaminie lub informacji dotyczącej konkretnej oferty. Po upływie wskazanego czasu obowiązywania promocja lub zniżka traci ważność.
- O ile nie wskazano inaczej promocji i zniżek nie można łączyć z innymi ofertami specjalnymi. Szczegółowe zasady dotyczące promocji i zniżek określane są w odpowiednich regulaminach lub w niniejszym Regulaminie.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany oferty promocyjnej w dowolnym momencie, w tym modyfikacji warunków, przedłużania lub skracania czasu trwania oraz wycofania promocji. Wszelkie zmiany będą ogłaszane poprzez publikację nowego Regulaminu na stronie internetowej Usługodawcy.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za promocje i zniżki oferowane przez Partnerów. Wszelkie pytania i reklamacje dotyczące ofert Partnerów powinny być kierowane bezpośrednio do nich.
- Skorzystanie przez Klienta z danej promocji lub zniżki jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta o zapoznaniu się z regulaminem, zasadami obowiązujących promocji i ich akceptacją.
§ 8
Szczegółowe zasady ofert promocyjnych
- U Usługodawcy obowiązuje oferta promocyjna "Chorwacja".
- Szczegółowe warunki korzystania z promocji "Chorwacja" są następujące:
- Organizatorem promocji jest Usługodawca.
- Promocja obowiązuje na terenie Polski w okresie od dnia 01.01.2024 na czas nieokreślony, chyba że Usługodawca zdecyduje o jej wcześniejszym odwołaniu, o czym poinformuje w drodze zmiany niniejszego Regulaminu i podlega prawu polskiemu.
- W promocji może brać udział wyłącznie Konsument, zwany dalej „Uczestnikiem”, który spełni warunki określone w niniejszym regulaminie.
- Aby wziąć udział w promocji, Uczestnik musi:
- wejść na stronę www.winiety-online.pl;
- dodać do koszyka co najmniej dwie winiety cyfrowe, na dwa różne kraje;
- w koszyku zaznaczyć pole wyboru "mam kupon rabatowy" a następnie
- wpisać kod CHORWACJA i kliknąć przycisk "użyj".
- Uczestnik promocji otrzyma rabat w wysokości 10 PLN, który naliczany jest od łącznej wartości każdego zamówienia złożonego przez Uczestnika promocji. Rabat dotyczy całkowitej kwoty zamówienia.
- Promocja może być wykorzystana nieskończoną ilość razy, przy każdym zamówieniu spełniającym warunki promocji.
- Przyznanie rabatu uzależnione jest od uregulowania ostatecznej sumy zamówienia przez Uczestnika.
- Rabat jest wyłącznie sposobem obniżenia ceny, nie podlega on wymianie, wypłacie w gotówce lub potrąceniu.
- Prawo do skorzystania z promocji jest nieprzechodnie, zatem wyłączona jest możliwość jego dysponowania, w tym przeniesienia na inny podmiot przez uczestnika promocji.
- Rabat 10 PLN dotyczy wyłącznie zamówień spełniających warunki określone w niniejszym regulaminie i nie może być łączony z innymi promocjami, rabatami i ofertami specjalnymi.
- Promocja nie dotyczy zamówień złożonych przed datą rozpoczęcia promocji oraz po jej zakończeniu.
- Wszelkie reklamacje dotyczące przebiegu promocji należy zgłaszać pisemnie na adres siedziby Firmy Usługodawcy lub mailowo na adres kontakt@mamalu.io.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od daty ich otrzymania.
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
- Dane przetwarzane są w zakresie niezbędnym do realizacji celu promocji, oraz zgodnie z zasadami promocji wskazanymi w niniejszym Regulaminie.
- Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne do skorzystania z promocji i jej realizacji przez Usługodawcę.
- Usługodawca oświadcza, że przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z polskimi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w trakcie trwania promocji.
- Zmiany będą publikowane na stronie internetowej www.winiety-online.pl i wchodzą w życie z dniem ich publikacji.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Udział w promocji jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
§ 9
Terminy i sposoby płatności
- Serwis udostępnia formy płatności za zamówienie każdorazowo określone w Serwisie. Serwis udostępnia w szczególności następujące formy płatności:
- Karta kredytowa
- Visa
- Visa Electron
- Mastercard
- MasterCard Electronic
- Maestro
- Blik,
- Szybkie przelewy.
- Karta kredytowa
- Podmiotami świadczącym obsługę płatności online jest PayU S.A. oraz Autopay S.A.
- W przypadku konieczności dokonania zwrotu środków za transakcję zrealizowaną przez Klienta, Usługodawca zrealizuje zwrot na rachunek bankowy, z którego została dokonana oryginalna płatność.
- Zwrot środków zostanie dokonany przez Usługodawcę w terminie do 3 dni roboczych, licząc od dnia następującego po anulowaniu transakcji.
- W przypadku anulacji transakcji w trakcie składania zamówienia, zwrot środków następuje automatycznie w tym samym momencie. Kwota zostaje zwrócona na konto Klienta zgodnie z procedurami obowiązującymi w banku Klienta oraz u operatorów płatności. Czas zaksięgowania zwrotu zależy od warunków ustalonych przez bank Klienta oraz operatora płatności.
- W przypadku zauważenia jakichkolwiek błędów związanych z realizacją transakcji, Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej, a Usługodawca zobowiązuje się do jej rozpatrzenia w terminie do 14 dni roboczych od daty jej otrzymania.
- Zwroty środków realizowane są zgodnie z obowiązującymi procedurami bankowymi oraz procedurami operatora płatności, dlatego czas zaksięgowania zwrotu na koncie Klienta może różnić się w zależności od regulacji obowiązujących w banku Klienta oraz u operatora płatności.
§ 10
Usługi dodatkowe i współpraca z Partnerami
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do oferowania Klientom usług dodatkowych bezpośrednio oraz za pośrednictwem Partnerów.
- Zakres oferowanych usług dodatkowych może obejmować produkty i usługi mające na celu zwiększenie atrakcyjności oferowanych przez Usługodawcę podstawowych usług.
- Korzystanie z usług dodatkowych może wiązać się z koniecznością poniesienia przez Klienta opłat dodatkowych, o których Klient zostanie poinformowanych stosownie przed dokonaniem zakupu. W zależności od rodzaju zamawianej usługi, informacja o cenie i warunkach zakupu usług dodatkowych udostępniana będą Klientowi:
- w niniejszym Regulaminie lub bezpośrednio na stronie www.winiety-online.pl - w przypadku usług dodatkowych świadczonych przez Usługodawcę;
- na stronie Partnera - w przypadku usług dodatkowych świadczonych przez Partnera Usługodawcy.
- Złożenie zamówienia przez Klienta równoznaczne jest z akceptacją warunków i ceny wybranych przez niego usług dodatkowych.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za usługi świadczone przez Partnerów. Wszelkie reklamacje dotyczące usług dodatkowych nie świadczonych bezpośrednio przez Usługodawcę winny być składane bezpośrednio do dostawcy danej usługi.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i modyfikacji w ofercie usług dodatkowych lub ich wycofywania, w dowolnym momencie, bez konieczności powiadamiania o tym Klienta. Brak zaprzestania korzystania z usług dodatkowych oferowanych przez Usługodawcę i/lub jego Partnerów jest równoznaczne jest z akceptacją przez Klienta wprowadzanych przez Usługodawcę zmian.
§ 11
Współpraca z Partnerami Afiliacyjnymi
- Usługodawca współpracuje z Partnerami Afiliacyjnymi, którzy promują usługi świadczone przez Usługodawcę, na swoich stronach internetowych lub za pomocą innych kanałów marketingowych, poprzez umieszczanie na tych stronach lub kanałach, linków afiliacyjnych prowadzących do strony Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności, za nieprawidłowość działania linków afiliacyjnych umieszczonych na stronie Partnera Afiliacyjnego, ani za różnice cen, usług prezentowanych przez Partnera Afiliacyjnego na swoich stronach i kanałach, w stosunku do informacji, które znajdują się na stronie Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji i kontrolowania współpracujących Partnerów Afiliacyjnych, jednak nie ponosi odpowiedzialności za działania przez nich podejmowane, ani za ewentualne szkody powstałe w wyniku korzystania z ich usług.
§ 12
Prawo odstąpienia od umowy
- Uprawnienia określone w niniejszym paragrafie przysługują wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- W terminie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy Konsument może od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia należy przesłać na adres e-mail sklep@winiety-online.pl Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin na odstąpienie od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na wskazany powyżej adres e-mail.
- W razie odstąpienia, cena zapłacona za Usługę zostanie Klientowi zwrócona niezwłocznie i nie później, niż w terminie 14-stu dni od daty, w której Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Strony wyraźnie uzgodnią inną metodę dokonania zwrotu płatności. W żadnym razie Klient nie poniesie żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
- WYŁĄCZENIE PRAWA DO ODSTĄPIENIA. Klient przyjmuje do wiadomości, iż Usługa świadczona na podstawie niniejszego regulaminu polega na dostarczeniu treści cyfrowych nie dostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, a Usługodawca rozpocznie świadczenie dopiero za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta. Klient przyjmuje do wiadomości, przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
§ 13
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Konsumenta mającego miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej za niezgodność towarów i usług z umową
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność towarów i usług z umową.
- Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia usług i towarów cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek świadczenia usług bez wad.
- Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 2.
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.
- Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
- W przypadku nie uwzględnienia reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
- Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
- Konsument jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres sklep@winiety-online.pl Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 14
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec podmiotów innych niż określone w §13
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami.
- Klient jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres sklep@winiety-online.pl. Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 15
Ochrona danych osobowych
- Dane Klientów będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
- Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie Internetowej.
§ 16
Zmiany Regulaminu
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy.
- O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Klientów w drodze publikacji nowego regulaminu stronie internetowej www.winiety-online.pl. Brak zaprzestania korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę równoznaczne jest z akceptacją przez Klienta wprowadzanych przez Usługodawcę zmian.
- Wszelkie zmiany regulaminu nie mają wpływu na zawarte uprzednio umowy.
§ 17
Aktualizacje
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzania aktualizacji systemowych mających na celu poprawę wydajności, bezpieczeństwa oraz funkcjonalności oferowanych usług.
- Aktualizacje mogą być przeprowadzane bez wcześniejszego powiadamiania Klienta, jednakże w miarę możliwości Usługodawca będzie informował Klienta o planowanych przerwach technicznych, wyświetlając stosowne komunikaty na stronie www.winiety-online.pl.
- W trakcie przeprowadzania aktualizacji systemowych, dostępność niektórych funkcji lub usług może być ograniczona. Usługodawca dokłada wszelkich starań, aby zminimalizować czas trwania przerw technicznych i ich wpływ na działania Klientów w Serwisie. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty czy szkody powstałe w wyniku planowanych lub nieplanowanych aktualizacji systemowych.
- Po zakończeniu aktualizacji, Klienci mogą być zobowiązani do wykonania określonych czynności, takich jak ponowne uruchomienie urządzeń lub przeglądarki internetowej, w celu zapewnienia pełnej kompatybilności z nowymi wersjami systemu.
- Jeżeli Klient nie zastosuje się do zaleceń Usługodawcy, określonych w pkt 4 niniejszego paragrafu, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji.
§ 18
Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Serwisie, Konsument niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma Internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę Internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z Internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 19
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami jest prawo polskie.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Klientem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01 stycznia 2025 roku.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ……….
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług ……………………………
- Powód odstąpienia od umowy (opcjonalne) ………………….
- Data zawarcia umowy……………….
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data