§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady składania zamówień i świadczenia usług w serwisie Internetowym Winiety Online dostępnym poprzez stronę Internetową https://winiety-online.pl/.
- Usługodawcą jest Mamalu Sp. z o.o., 3 Maja 22/2C, 40-096 Katowice, NIP: 634-300-65-54, e-mail: sklep@winiety-online.pl, numer telefonu: +48881265093.
- Pojęcia użyte w regulaminie oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub prawna, która dokonała lub zamierza dokonać zawarcia umowy dot. Usług za pomocą narzędzi dostępnych w Serwisie. Klientem jest zarówno Konsument, jak i Przedsiębiorca,
- Konsument - w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny - Klient, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu może być wyłącznie Klient mający miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej,
- Konto Klienta - indywidualne konto Klienta w Serwisie, zawierające indywidualne dane Klienta oraz umożliwiające korzystanie z Usług świadczonych poprzez Serwis oraz zawieranie umów dot. Winiet,
- Usługa – pełen zakres usług świadczonych elektronicznie przez Usługodawcę na rzecz Klientów w zakresie określonym w Regulaminie. Istotę usługi stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu oraz udostępnienie narzędzia służącego do zawierania umów dot. Winiet,
- Winieta - dowód opłaty uprawniający do poruszania się po wybranych drogach w wybranych krajach Unii Europejskiej,
- Usługodawca - podmiot świadczący Usługi na podstawie niniejszego Regulaminu,
- Serwis – serwis Internetowy utrzymywany przez Usługodawcę w domenie https://winiety-online.pl/,
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Serwis oferuje za pomocą sieci Internet dostęp do narzędzia służącego do zawierania umów dot. Winiet.
- Szczegółowe informacje o Winietach i Usługach znajdują się na stronie Internetowej https://winiety-online.pl/, jak również udostępniane są w drodze wiadomości e-mail pod adresem e-mailowym Usługodawcy.
- Klient może kontaktować się z Usługodawcą drogą pocztową oraz drogą elektroniczną na poniżej wskazane adresy: sklep@winiety-online.pl, MAMALU sp. z o.o., ul. 3 Maja 22/2C, 40-096 Katowice
- Zamówienia w serwisie można składać przez całą dobę.
- Kopiowanie, udostępnianie lub odsprzedaż Winiety osobom trzecim jest zabroniona. Nie jest możliwe dokonanie cesji umowy dot. Winiet.
- Zawierając umowę dot. Winiety w Serwisie Klient zleca Usługodawcy zakup Winiety w jego imieniu i na jego rzecz. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z regulacjami dot. Winiet obowiązującymi w danym państwie, którego Winieta dotyczy i jest wyłącznie odpowiedzialny za spełnianie wymogów związanych z korzystaniem z Winiety oraz za przestrzeganie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca dokonuje zakupu Winiety o parametrach wskazanych przez Klienta. Usługodawca nie dokonuje weryfikacji poprawności przekazanych przez Klienta parametrów i nie ponosi odpowiedzialności za błędy parametrów wskazanych przez Klienta.
§ 2
Warunki korzystania z usług elektronicznych | Funkcjonalności Serwisu
- Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi elektroniczne na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Klientem a Usługodawcą. W ramach świadczonych usług elektronicznych Usługodawca świadczy na rzecz Klientów usługi cyfrowe i towary cyfrowe. Usługa polega na udostępnianiu narzędzia do zamawiania Winiet oraz na zakupie Winiety w imieniu i na rzecz Klienta przez Usługodawcę.
- Usługodawca pobiera opłaty za świadczenie Usług dot. zakupu Winiety na rzecz Klientów.
- Konsumentem mogą być osoby fizyczne mające miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej.
- By móc korzystać z Serwisu oraz złożyć zamówienie poprzez Serwis (tj. założyć Konto Klienta) Klient spełnić musi następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do Internetu,
- posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
- korzystać z przeglądarki Internetowej (w najnowszych wersjach),
- korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768, a w przypadku urządzeń mobilnych - 360 x 768
- włączyć w przeglądarce możliwość zapisu plików cookies.
- Istotę Usług stanowi umożliwienie dostępu poprzez sieć Internet do Serwisu. Poprzez Serwis Usługodawca świadczy między innymi następujące rodzaje Usług:
- Dostęp do materiałów opublikowanych w Serwisie, w tym w szczególności do ofert dot. Winiet,
- Umożliwienie płatności,
- Historia pobranych Winiet,
- Narzędzie do komunikacji z Usługodawcą,
- Konta Klientów,
- Aktywacja i dezaktywacja usługi Newsletter.
- Usługodawca świadczy Usługi zgodnie z opisaną w Regulaminie interoperacyjnością, kompatybilnością i funkcjonalnością rozumianą jako:
- funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia, pojęcie funkcjonalności odnosi się do możliwych sposobów wykorzystania treści cyfrowych lub usługi cyfrowej,
- kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania,
- interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju, pojęcie interoperacyjności odnosi się do tego, czy i w jakim zakresie treści cyfrowe lub usługa cyfrowa mogą współdziałać ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innym niż sprzęt komputerowy lub oprogramowanie, z którymi treści cyfrowe lub usługi cyfrowe tego samego rodzaju są zazwyczaj używane.
- Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta jest nieodpłatne. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi Konta Klienta w tym przypadku następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zarejestrowania w Serwisie. Umowa o świadczenie Usługi Konta Klienta zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Zawarcie umowy o świadczenie usługi Newsletter jest nieodpłatne i następuje z momentem dokonania pełnego i prawidłowego zapisu na Newsletter poprzez Serwis. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony. Klient może wypowiedzieć umowę o świadczenie w/w usługi w każdym czasie poprzez wypełnienie procedury udostępnionej przez Usługodawcę po naciśnięciu przycisku “Zapisz”.
- W terminie 14 dni od zawarcia umowy o świadczenie usługi Newslettera oraz Usługi Konta Klienta Klient może od ww. umów odstąpić bez podania przyczyny. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy, z którego Klient może skorzystać, stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Konto Klienta umożliwia korzystanie z płatnych Usług oferowanych w Serwisie przez Usługodawcę, w tym w szczególności zawieranie umów dot. Winiet.
- Pełna rejestracja Konta Klienta następuje po potwierdzeniu rejestracji Konta Klienta poprzez kliknięcie w link przesłany w wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta.
§ 3
Postanowienia ogólne
- Klienci mogą zarejestrować indywidualne Konta Klienta w Serwisie.
- Konta indywidualne umożliwiają Klientom korzystanie z usług świadczonych przez Serwis, w tym zakup Winiet.
- Rejestracji w Serwisie dokonuje się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego (w którym należy podać następujące dane: adres e-mail, imię, nazwisko, hasło do konta, adres zamieszkania (miasto, kod pocztowy, kraj), a w przypadku Przedsiębiorcy dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarcze, w tym adres (miasto, kod pocztowy, kraj), numer identyfikacji podatkowej.
- Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
- Nie jest dozwolone zakładanie Konta Klienta za pomocą automatu.
- Wszelkie działania podejmowane przez Klientów powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
- Każdy Klient zobowiązuje się do:
- używania udostępnionych funkcjonalności i zasobów Serwisu zgodnie z celem Serwisu,
- przestrzegania zasad prawa i dobrych obyczajów,
- poszanowania praw i dóbr osobistych innych Klientów i Usługodawcy,
- niedziałania na szkodę innych Klientów, Usługodawcy, Serwisu i osób trzecich.
- Usługodawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich działań mających na celu zapewnienie prawidłowego, bezpiecznego, ciągłego i wolnego od błędów dostępu do Serwisu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
- działania podejmowane przez Klientów,
- niespełnienie specyficznych wymagań Klienta, innych niż wynikające z ogólnego założenia Serwisu lub umowy dotyczącej zakupu Winiety.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wywołane przez osoby trzecie, które dostały się do Serwisu wykorzystując w celu uzyskania dostępu poprawne dane (login i hasło) Klienta.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody i wszelkie inne skutki wywołane ujawnieniem przez Klienta osobie trzeciej swojego hasła lub loginu.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zakłócenia działania systemu Serwisu spowodowane problemami technicznymi w sprzęcie komputerowym oraz oprogramowaniem, z którego korzysta Klient, a także awarią sieci Internet, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją osób trzecich, które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Serwisu.
- W przypadku zawiadomienia o dostępie do Serwisu osoby nieuprawnionej Usługodawca podejmie natychmiastowe kroki w celu zabezpieczenia zgromadzonych danych.
- Usługodawca przeprowadzać będzie regularne tworzenie kopii zapasowych danych umieszczonych w Serwisie, w celu zminimalizowania ryzyka utraty danych poprzez działanie osób nieuprawnionych lub błędy techniczne w funkcjonowaniu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do ingerencji w Konto Klienta w celu usunięcia nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, zakłóceń w funkcjonowaniu Konta bądź w celu dokonania ulepszeń i rozszerzenia zakresu Serwisu.
- Usługodawca ma prawo do dokonywania zmian w Serwisie, w związku z prowadzonymi pracami nad ulepszaniem i modernizacją Serwisu. W szczególności Usługodawca ma prawo do zmiany funkcjonalności Serwisu. Informacje o zmianach funkcjonalności Serwisu będą przekazywane Klientowi w sposób określony w §12 poniżej.
- Całkowicie zabronione jest i stanowi naruszenie Regulaminu, zamieszczanie w Serwisie treści zawierających zapisy i materiały sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, a w szczególności treści pornograficznych, wulgarnych, zniesławiających, obrażających uczucia religijne, wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, propagujących naruszenie praw autorskich, piractwo komputerowe, upowszechniających techniki łamania danych, wirusy oraz wszelkich innych, podobnych w treści i działaniu materiałów.
- Konto Klienta, który nagminnie zamieszcza lub przekazuje treści niezgodne z prawem, niezgodne z niniejszym Regulaminem bądź treści naruszające dobra osobiste innych osób może zostać zablokowane lub usunięte przez Usługodawcę.
§ 4
Zawieranie umów dot. zakupu Winiet w Serwisie
- Umowa dotycząca zakupu Winiety zawierana jest pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
- Usługodawca zakupuje Winiety w imieniu i na rzecz Klienta.
- Cena wykupienia winiety w sklepie winiety-online.pl jest ceną brutto i zawiera wszystkie opłaty, takie jak: oficjalny koszt winiety, koszty przewalutowania, koszty płatności Internetowej, prowizję za usługę wykupienia winiety w imieniu i na rzecz klienta, podatek VAT od usługi wykupienia winiety w imieniu klienta.
- Do całkowitego kosztu wykupienia winiety może być doliczona opłata za wysyłkę winiet kurierem, jeżeli zakupiona winieta ma postać fizycznej naklejki. Koszt wysyłki kurierem widoczny jest w podsumowaniu koszyka, przed dokonaniem płatności.
- Do całkowitego kosztu wykupienia winiety może być doliczona opłata za wysyłkę zamówienia SMSem na numer telefonu podany przez klienta. Opłatę za SMS klient może aktywować lub dezaktywować w koszyku.
- Na treść umowy składają się łącznie: treść Regulaminu oraz treść oferty dotyczącej zakupu Winiety.
- Zamówienia mogą być składane za pomocą strony Internetowej Serwisu z wykorzystaniem procedury udostępnionej w Serwisie przy wykorzystaniu aktywnego Konta Klienta. Usługodawca nie umożliwia składania zamówień w drodze telefonicznej, e-mailowej lub stacjonarnej.
- Tryb zawierania umowy dotyczącej zakupu Winiety jest następujący:
- Aby dokonać zakupu Klient wybiera interesującą go Winietę w Serwisie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku,
- Klient przechodzi do następnej karty poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”, który przekierowuje Klienta na stronę zawierającą informacje o dokonywanym zamówieniu. Do informacji tych należy m.in.: określenie głównych cech wybranej Winiety, wskazanej łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych Klienta podanych w formularzu zamówienia,
- Klient, w celu dokonania zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia,
- Kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Klienta o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty,
- Do zawarcia umowy dochodzi z momentem zapłaty przez Klienta wynagrodzenia z tytułu zawartej umowy,
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Usługodawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych usług, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia, informację o udzielonej zgodzie na spełnienie świadczenia przed upływem okresu na odstąpienie od umowy.
- Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu,
- utrwalenie treści umowy w systemie informatycznym Serwisu,
- przesłanie wiadomości, o której mowa w ust. 5 powyżej.
- Treść cyfrową (tj. Winietę) uważa się za dostarczoną w chwili, gdy:
- treść cyfrowa (lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej) zostały udostępnione Klientowi lub urządzeniu, które Klient wybrał w tym celu, lub
- Klient lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
§ 5
Oficjalne ceny winiet
- Winiety wykupowane są w imieniu i na rzecz klienta w zagranicznych serwisach do zakupu winiet, takich jak edalnice.cz, asfinag.at, ematrica.nemzetiutdij.hu, roviniete.ro, eznamka.sk, evinjeta.dars.si, web.bgtoll.bg
- Ceny winiet bezpośrednio w punktach sprzedaży wyrażone są w walucie macieżystej danego kraju bez dodatkowych kosztów takich jak koszty przewalutowania, koszty prowizji, opłat transakcyjnych i podatku VAT.
- Ceny winiet bezpośrednio w systemach poboru opłat w roku 2024:
-
Czechy
- pojazd do 3,5t na 1 dzień - 200 CZK
- pojazd do 3,5t na 10 dni - 270 CZK
- pojazd do 3,5t na 30 dni - 430 CZK
- pojazd do 3,5t na 365 dni - 2 300 CZK -
Austria
- pojazd do 3,5t na 1 dzień - 8,60 EUR
- pojazd do 3,5t na 10 dni - 11,50 EUR
- pojazd do 3,5t na 2 miesiące - 28,90 EUR
- pojazd do 3,5t na rok - 96,40 EUR
- motcykl na 1 dzień - 3,40 EUR
- motcykl na 10 dni - 4,60 EUR
- motcykl na 2 miesiące - 11,50 EUR
- Brenner 1 przej. - 11,00 EUR
- Tauern 1 przej. - 13,50 EUR -
Słowacja
- kat. M1 na 10 dni - 12,00 EUR
- kat. M1 na 30 dni - 17,00 EUR
- kat. M1 na 365 dni - 60,00 EUR
- kat. O1/O2 na 10 dni - 12,00 EUR
- kat. O1/O2 na 30 dni - 17,00 EUR
- kat. O1/O2 na 365 dni - 60,00 EUR -
Węgry
- kat. D1M na 10 dni - 3200 HUF
- kat. D1M na 1 miesiąc - 5180 HUF
- kat. D1 na 10 dni - 6400 HUF
- kat. D1 na 1 miesiąc - 10360 HUF
- kat. D1 na rok - 57260 HUF
- kat. D2 na 10 dni - 9310 HUF
- kat. D2 na 1 miesiąc - 14670 HUF
- kat. D2 na rok - 81280 HUF
- kat. U na 10 dni - 6400 HUF
- kat. U na 1 miesiąc - 10360 HUF
- kat. U na rok - 57260 HUF -
Rumunia
- pojazd osobowy na 7 dni - 3,00 EUR
- pojazd osobowy na 30 dni - 7,00 EUR
- pojazd osobowy na 90 dni - 13,00 EUR
- pojazd osobowy na 12 miesięcy - 28,00 EUR
- pojazd dostawczy na 7 dni - 6,00 EUR
- pojazd dostawczy na 30 dni - 16,00 EUR
- pojazd dostawczy na 90 dni - 36,00 EUR
- pojazd dostawczy na 12 miesięcy - 96,00 EUR -
Bułgaria
- pojazd do 3,5t na 7 dni - 15,00 BGN
- pojazd do 3,5t na 1 miesiąc - 30,00 BGN
- pojazd do 3,5t na 3 miesiące - 54,00 BGN
- pojazd do 3,5t na 365 dni - 97,00 BGN -
Słowenia
- kat. 1 na 7 dni - 8,00 EUR
- kat. 1 na 6 miesięcy - 32,00 EUR
- kat. 2A na 7 dni - 16,00 EUR
- kat. 2A na 1 miesiąc - 32,00 EUR
- kat. 2A na rok - 117,50 EUR
- kat. 2B na 7 dni - 32,00 EUR
- kat. 2B na 1 miesiąc - 64,10 EUR
- kat. 2B na rok - 235,00 EUR
-
§ 6
Terminy i sposoby płatności
- Serwis udostępnia formy płatności za zamówienie każdorazowo określone w Serwisie. Serwis udostępnia w szczególności następujące formy płatności:
- Karta kredytowa,
- Blik,
- Szybkie przelewy.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayU S.A.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
- Uprawnienia określone w niniejszym paragrafie przysługują wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- W terminie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy Konsument może od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14-stu dni od dnia zawarcia umowy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie w przedmiocie odstąpienia należy przesłać na adres e-mail sklep@winiety-online.pl Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu, ale nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin na odstąpienie od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na wskazany powyżej adres e-mail.
- W razie odstąpienia, cena zapłacona za Usługę zostanie Klientowi zwrócona niezwłocznie i nie później, niż w terminie 14-stu dni od daty, w której Usługodawca został poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W żadnym razie Klient nie poniesie żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje wobec umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
§ 8
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Konsumenta mającego miejsce zamieszkania na terenie Unii Europejskiej za niezgodność towarów i usług z umową
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wyłącznie wobec Konsumenta za niezgodność towarów i usług z umową.
- Usługodawca zobowiązany jest do świadczenia usług i towarów cyfrowych zgodnych z umową. Usługodawca ma prawny obowiązek świadczenia usług bez wad.
- Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował,
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz treści w reklamie lub na etykiecie,
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Usługodawcę przed zawarciem umowy.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 6.
- Konsument nie jest związany powyższymi sposobami składania reklamacji. Może on złożyć zgłoszenie reklamacyjne w dowolny sposób.
- Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
- W przypadku nie uwzględnienia reklamacji Usługodawca informuje o tym fakcie wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
- Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację Konsumenta i jego żądanie.
- Konsument ma obowiązek współpracować z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
- Konsument jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres ……………………… Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 9
Odpowiedzialność Usługodawcy wobec podmiotów innych niż określone w §8
- Niniejszy paragraf określa zasady odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami.
- Klient jest uprawniony do zgłoszenia uwag dotyczących wszelkich nieprawidłowości działania Serwisu w przeciągu 14 dni od wystąpienia nieprawidłowości. Uwagi takie powinny zostać złożone drogą wiadomości e-mail wysłanej na adres sklep@winiety-online.pl Opis zaistniałej nieprawidłowości powinien umożliwiać Usługodawcy identyfikację problemu i jego naprawę.
- Wszystkie ewentualne błędy w funkcjonowaniu Serwisu, uwagi i informacje o działaniu Serwisu, a także naruszenia Regulaminu należy zgłaszać Usługodawcy drogą elektroniczną.
§ 10
Ochrona danych osobowych
- Dane Klientów będą wykorzystane wyłącznie w celu, w jakim zostały udostępnione i Usługodawca zobowiązuje się nie ujawniać ich osobom trzecim, o ile przepisy powszechnie obowiązujące nie stanowią inaczej.
- Szczegółowe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności, dostępnym na Stronie Internetowej.
§ 11
Zmiany Regulaminu
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie, z istotnych powodów, w szczególności ze względu na zmiany w przepisach obowiązującego prawa lub techniczne i organizacyjne zmiany w sposobie realizacji Usług, a także w przypadku zmiany prawnej organizacji działalności Usługodawcy.
- O zmianach oraz ich treści Usługodawca poinformuje Klientów na 14 dni przed ich wprowadzeniem. Informacja zostaje przekazana Klientowi poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres podany podczas rejestracji.
- Zmiany regulaminu nie mają wpływu na zawarte umowy.
§ 12
Aktualizacje
- Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi z umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym czasie, w szczególności w terminie wskazanym przez Usługodawcę.
- Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawca zgodnie z ust. 1 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.
§ 13
Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów
- W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z dokonywaniem zakupów w Serwisie, Konsument niebędący przedsiębiorcą ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przed wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
- skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy sprzedaży;
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach Internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma Internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę Internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z Internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 14
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Konsumentami jest prawo polskie, chyba, że prawo właściwe dla miejsca zamieszkania Konsumenta reguluje jego uprawnienia w sposób korzystniejszy dla Konsumenta. Prawem właściwym dla umów zawieranych z Klientami niebędącymi Konsumentami jest prawo polskie.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Klientem niebędącym Konsumentem jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 roku.
Załącznik 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: ……….
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy dotyczącej następujących usług ……………………………
- Powód odstąpienia od umowy (opcjonalne) ………………….
- Data zawarcia umowy……………….
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)………………………………………………
- Adres konsumenta(-ów)……………………………………………………
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data