Mapa odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce
 

Działanie odcinkowego pomiaru prędkości

Odcinkowy pomiar prędkości to zespół urządzeń elektronicznych, których zadaniem jest zmierzenie średniej prędkości pojazdu na danym odcinku. Kamera w punkcie początkowym (bramka wjazdowa) rejestruje dane pojazdu oraz czas wjazdu na odcinek pomiarowy. Druga kamera - zamontowana w punkcie końcowym (bramka wyjazdowa) – odczytuje zaś czas wyjazdu z wyznaczonego odcinka. Na podstawie powyższych informacji obliczana jest średnia prędkość, która porównywana jest z maksymalną dozwoloną prędkością na danym odcinku.

Cechy charakterystyczne odcinkowych pomiarów prędkości:

  • prędkość mierzona jest w różnych lokalizacjach (np. tunele, miejsca w których należy zachować szczególną ostrożność),
  • dopuszczalna prędkość maksymalna może różnić się w zależności od pojazdu, którym się poruszamy (motocykl, pojazd osobowy lub ciężarowy),
  • długość odcinka, na którym wykonywany jest pomiar czasu przejazdu może być zróżnicowana.

Oznakowanie odcinkowego pomiaru prędkości

Zgodnie z prawem każdy odcinkowy pomiar prędkości musi być oznakowany. Stosuje się dwa znaki:

  • D-51a - automatyczna kontrola średniej prędkości,
  • D-51b - koniec automatycznej kontroli średniej prędkości.
Znak D-52a - początek odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce

Znak D-51a

Znak D-52b - koniec odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce

Znak D-51b

 

Bramka na drodze w której rozpoczyna się odcinkowy pomiar prędkości

Zdjęcie wjazdu na odcinkowy pomiar prędkości

Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper Premium